Salome rozhovory: Vera Procházková

15.06.2014 22:14
Premiéra Salome je za dveřmi a my vám přinášíme poslední z našich interview. "Do pácu" jsme si tentokrát vzali představitelku titulní role...

Na začátek se nám trošku představ – co děláš a jak ses dostala ke Kostem?

 

V civilu jsem doslova a do písmene kancelářská krysa, ovšem odjakživa jsem táhla k umění. Máma mne jako malou dala na flétnu a sólový operní zpěv, ale vždycky jsem měla hroznou trému. Ke Kostem jsem se dostala přes Jáju – řekla mi, že je potřeba najít někoho do Filipa na roli slečny Prismové a tak jsem po tom sáhla. Respektive jsem si nejdřív zkusila čtenou a Kosti mi daly zelenou. A moje tréma nakonec taky.

 

Kromě Kostních představení ses podílela i na jiných projektech, povíš nám o nich něco?

 

Minulý rok v létě jsem se účastnila hereckého kurzu, který byl pod vedením herců divadla D21 na Vinohradech Petra Pochopa a Samuela Neduhy. Ostatně napsala jsem o tom článek na blog a kdo chce, může si ho přečíst :) Dostala jsem se tak k pouličnímu divadlu, což bylo úplně nové a osvobozující.

 

Společně s Janou Kozákovou ses podílela na úpravě textu Salome, co vás přivedlo zrovna k téhle látce?

 

Jája už měla téma Salome v hlavě dost dlouhou dobu, ale ve chvíli, kdy mi o tom řekla, byla představa taková, že budu režírovat já ji :) Nakonec zůstalo téma, jen koncepce se posunula a změnila. A naše role obrátily.

 

Zatím jsi hrála různě velké role téměř ve všech Kostních hrách (jedinou výjimkou je Zdaleka ne tak ošklivá…). V Salome ti byla svěřena jedna z hlavních rolí – změnil se tím nějak tvůj přístup ke zkoušení?

 

Všeobecně se rychle učím text, nenechávám ráda věci na poslední chvíli. U Salome je to pravda obtížnější, protože děj je pozměněný, ale i tak se snažím stejně jako při každé roli. A všeobecně jsem dost nespokojená, když nemohu častěji zkoušet své části :D (tak trochu narciska :D).  I když musím přiznat, že u Salome jsem z počátku trochu polevila.

 

Kosti na jevišti už převedly šerm, kouzla, hru na různé nástroje a spoustu dalších věcí, ty budeš tentokrát tančit – jak probíhala příprava a čím se lišila/nebo nelišila od normálního zkoušení?

 

Absolvovaly jsme s kostními dámami soustředko na břišní tanec u Míši Markové, sestry jedné z divadelních kolegyň a tam jsme se domluvily, že mi Míša připraví choreo na míru. Pro mne je tohle první jiná zkušenost než s jen textem, takže to nemohu porovnávat, ale rozhodně to bylo zpestření.

 

Doporuč nám svou oblíbenou hru, film nebo tvůrce. Kdo je tvůj oblíbený herec? Je nějaká hra nebo konkrétní role, kterou by sis chtěla zahrát?

 

Můj oblíbený herec je jasně Anthony Hopkins, ale je jich spousta, většinou britové. Oblíbená hra – Hráči od Gogola. Tvůrce – miluju Tima Burtona a z filmů jeho Velkou rybu. A co bych si chtěla zahrát? Annu Kareninu. Psycho, ale výzva :)

 

Kdybys měla na Salome pozvat neznámého člověka, na co bys ho nalákala?

 

Tahle otázka mi přijde krapítek záludná, ale dobře :D Hlavně bych asi vyzdvihla, že Salome je opět docela jiný projekt, než které jsme doposud zvládli. Z pohledu koncepce, tématu, dramatu. No a pokud by na to milý neznámý neslyšel, tak bych ho asi lákala na kůži :D

 

Díky moc za rozhovor a na jevišti zlom vaz!