Salome rozhovory: Honza Prsnaj Zahradník

13.06.2014 21:11

A pokračujeme v minisérii rozhovorů, tentokrát je na řadě relativní Kostní nováček, který je s námi teprve od Povyku, kde se předvedl jako mafiánský don Leonato... 

* Trošku se nám představ – co děláš a co jsi s Kostmi už odehrál?

Jmenuji se Honza Zahradník, ale známí mě znají spíš pod přezdívkou Prsnaj. S Kostmi je tohle moje druhá hra. První byl Mnoho povyku pro nic.

 

* Co ty a divadlo? Jak ses k němu dostal? Co tě na něm láká?

K divadlu jsem se dostal přes jednu Kostní členku - Annie. Seděli jsme nad čokoládou a ona mimoděk řekla, že hraje divadlo, čehož se chytila má krásnější a chytřejší polovička a vysvětlila mi, že mám potenciál a minimálně bych to měl zkusit. Práce s Kostmi mě baví a většinou se na zkoušky moc těším. Rád bych se rozvíjel i v dalších věcech, než v těch, kde už se profiluji a divadlo je perfektní způsob, jak se naučit spoustu zajímavých věcí.

 

* Děláš si na nějakou hru – nebo konkrétní roli zálusk? Co by měly podle tebe Kosti dělat v příští sezóně?

Zbyněk zmiňoval krátkou hru, kterou napsal jeden ruský blogger a poté co mi řekl, že by si mě představil jako jednu z postav, celkem jsem se pro myšlenku nadchnul. Ve skupině jsem zatím poměrně krátkou dobu, takže si raději nechám čas na detailní zhodnocení jejích členů, než abych je přemlouval k něčemu, co by se jim třeba nelíbilo.

 

* Zatím se žádný z kluků v Kostech nechopil režie – láká tě to? A pokud ne, kterým ze členů by ses chtěl nechat režírovat?

Láká, velice. S vedením lidí mám nemalé zkušenosti, nicméně jak už jsem naznačil v předchozí odpovědi - rád bych správně odhadl možnosti a preference případných herců, aby jim role sedla tak říkajíc na míru. Také si většinou rád projdu hierarchií odspodu, abych věděl, co který post obnáší a nechtěl pak po lidech nemožné. Co se týče režie dalších her někým jiným, tak v tomto ohledu nemám preference.

 

* Kdybys mohl na jeden den být někdo jiný - koho by sis vybral?

Rád jsem sám sebou.

 

* Co potřebuješ, když jsi na zkoušce? Nějaké tipy pro budoucí režiséry?

Občas jsem dost unavený z práce, ale to asi každý, takže nechci žádné extra výhody.  Jinak klid a soustředění ostatních na zkoušení.

 

* Když jdeš do divadla nebo do kina, podle čeho vybíráš?

Vzhledem k tomu, že si potřebnou dávku vážných témat vybírám v četbě, tak pro návštěvu kina či divadla volím spíše komedie, či oddechové filmy, u kterých se nemusí moc přemýšlet. Ani to ale není železné pravidlo.

 

* A na závěr – proč by měl divák přijít na naše představení? Krátká pozvánka…

Pokaždé, když se dělá nějaká hra v podání různých divadelních spolků, tak jí její členové vtisknou svůj osobitý ráz. Takže i když si myslíte, že nějakou hru znáte, tak to je vlastně něco jiného. Můžete znát příběh, ale jak se s rolí popasují různí herci je pokaždé zajímavé sledovat. A sledovat své známé, které už nějakou dobu znáte a víte, jak se v určitých situací chovají, jak křepčí po jevišti je vždycky zábava.

 

* Díky moc za rozhovor.