Díl 4. Matěj

29.06.2013 09:24

KOSTNÍ ROZHOVORY - díl 4.

 

Jaký máš vztah k divadlu, co tě na něm přitahuje? Změnilo se něco od doby, co ses přidal ke Kostem?

 

K divadlu mám samozřejmě pozitivní vztah, i když nejsem žádný náruživý fanda, co bez něj nevydrží ani den. Do divadla mě už od malička vodila moje mamka, takže jsem kulturně vzdělaný díky ní, žel bohu mnoho mi v paměti neutkvělo… Co se týče těch změn, tak s Kostma jsem si poprvé vyzkoušel divadlo z té druhé strany, na jevišti a hodnotím to bambrkulínově! S Kostma samozřejmě přišlo spousty nových věcí, o kterých jsem neměl ani zdání a teď už aspoň trochu tuším, co divadlo obnáší.

 

V souboru jsi známý tím, že máš rád hudbu – hlavně hru na klavír. Vymýšlel jsi už, jak tohoto svého talentu využít i na jevišti

 

Tsh! Pomluvy kolegů kleriků! Hudbu mám rád, to jo, i hru na klavír, ovšem sám hraju jen pro potěšení, nejsem žádný hudebník. Proto bych si netroufl vystupovat někde na jevišti, a především bych své klapání neoznačoval za talent , i když bych rád něco takovéhleho rázu provedl moc rád!

 

Od doby, kdy ses ke Kostem přidal, jsi hrál už dvě velké role za sebou. Nebudou tě v budoucnu menší role nudit? Jaké jsou výhody a nevýhody hlavní role?

 

Zatím nemohu říct, až to přijde, uvidím. Musím ale říci, že větší role mě baví strašně moc, ale samozřejmě záleží na charakteru postavy, když mi bude malá role sympatičtější, tak je samozřejmě lepší než velká role mě nesympatická. Výhody hlavní role jsou, že si můžete užít dostatek té slávy a pozornosti... No a nevýhody jsou, že textu je víc, nároků taky no a jde jen o to, jak to vybalancovat tak, aby to za to stálo.

 

Máš nějakého oblíbeného herce/herečku, hru, divadlo nebo film? Koho nebo co bys nám doporučil?

 

No jéje Musím tedy přiznat, že nejsem žádný vášnivý milovník české tvorby, ale když bych měl jmenovat někoho z Čechů, tak se mi líbí třeba Liška a Macháček. Ze zahraniční tvorby se mi neskutečně líbí věci od Christophera Nolana, Wachovskich nebo Kubricka. No rozhodně doporučuju všem, kteří propásli Full metal jacket aby dohnali resty ;-) a velká pecka z mého „dětství“ je The Game. No, a když už jsme u těch doporučení, asi nejsilnější film je pro mě bezpochyby Cloud Atlas.

 

Děláš si na nějakou hru – nebo konkrétní roli zálusk? Co by měly podle tebe Kosti dělat v příští sezóně?

 

No rozhodně Sněhovou Královnu! Podporuji Janči projekt! Jinak jsem taky dostal doporučení, ať provedeme nějakýho Ibsena, ale to nevím, jestli by byl šálek mé kávy. Rozhodně bych rád zkusil něco moderního, experimentálního a něco, kde bych si na jevišti taky mohl zakouřit :D

 

Zatím se žádný z kluků v Kostech nechopil režie – láká tě to? A pokud ne, kterým ze členů by ses chtěl nechat režírovat?

 

To by asi záleželo na tom co a na tom koho. Možná se ale bojím, že zrovna v divadle jsem nekritický a že bych nebyl dobrou rejží. Jinak strašně fajn se mi pracovalo pod vedením Vévy, takže bych si rád dal i repete, ale jinak bych se chtěl zkusit nechat režírovat kýmkoli kdo mě nerežíroval a chtěl by :D

 

Co si myslíš, že Kostem chybí a co naopak považuješ za přednost(i) našeho souboru?

 

Přednosti jsou rozhodně sehranost a takové společné naladění, pohodovost lidí a tak… Myslím si ale, že Kostem někdy chybí správná pracovní morálka a na druhou stranu také drobná lehkovážnost, která v malých množstvích neškodí. Skládáme se z velice různorodých členů, a i když věřím, že by šlo skloubit vše, některá rozvržení fungují lépe. Celkově jsem ale zastánce celkových projektů, do kterých se zapojují všichni členi najednou, i když to je potom větší problém se pohromadě sejít.

 

Jak bys stručně shrnul to nejdůležitější o nové hře?

 

Je to jak řekla Jana ve svém rozhovoru to je tak nejstručněji ne? :D

 

Díky za vyčerpávající odpovědi.